انتخاب مهندس مسعود محقق به‌ عنوان کارشناس برتر شبکه آزمایشگاهی

مهندس مسعود محقق، از کارشناسان دپارتمان بازرسی فنی آزمونه فولاد به عنوان یکی از کارشناسان منتخب سال ۱۳۹۹ مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معرفی شد.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، فعال‌ترین کارشناسان مراکز آزمایشگاهی را بر اساس عملکرد آزمایشگاه‌ها و کارشناسان آنها در سال ۱۳۹۰، معرفی کرد و کارشناسان و متخصصین آزمایشگاهی، نقشی اثربخش در افزایش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به گزارش دبیرخانه دقت نتایج آزمون‌ها و بهبود کیفیت و کارآمدی پژوهش‌ها ایفا می‌کنند.

از آن جایی که نیروی انسانی دانش‌آموخته و متخصص، بخش اصلی انجام آزمایش‌های دقیق و ارائه مطلوب خدمات به فعالان زیست‌بوم پژوهش است، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی باهدف حمایت، هدایت و تشویق این افراد، هرساله عملکرد صدها کارشناس مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه را رصد و ارزیابی کرده، اسامی افراد منتخب را اعلام می‌کند.

در سال جاری نیز، رتبه‌بندی کارشناسان مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی صورت گرفت و اسامی آنان اعلام شد. این کارشناسان بر اساس عملکرد سال ۱۳۹۹ آزمایشگاه‌های عضو شبکه و همچنین کارشناسان آنها، انتخاب و معرفی شدند. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بافرهنگ سازی، ترویج، آموزش و تشویق، اعضای شبکه را در مسیر افزایش آگاهی، ارتقای مهارت‌ها، به‌روزرسانی دانش و بهبود مشتری‌مداری هدایت می‌کند.

شاخص‌های اثرگذار در این ارزیابی که هرساله توسط شبکه آزمایشگاهی و طی فرایندی چندمرحله‌ای و بر اساس معیارهای گوناگون صورت می‌گیرد، این کارشناسان از مراکزی انتخاب می‌شوند که در ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های عضو شبکه در سال ۱۳۹۹، حداقل در دو شاخص از سه شاخص «کارکرد»، مشتری‌مداری و «فعالیت شبکه‌ای» در میان ۲۰ مرکز برتر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قرار گیرند.

از این فعالیت‌ها می‌توان به حضور در رویدادهای آموزشی، به‌اشتراک‌گذاری دانش و تجربه به‌صورت انتشار مقاله و یا کتاب و یا برگزاری وبینار، و همچنین فعالیت‌های گروهی در قالب کارگروه‌های تخصصی، اشاره کرد بر همین اساس، اسامی کارشناسان برتر آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بر اساس عملکرد سال ۱۳۹۹ در جدول زیر قابل‌مشاهده است.

طبق دستورالعمل ارزیابی عملکرد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، علاوه بر شرایط بالا، شاخص‌هایی همچون مهارت در ارائه خدمات، میزان کارکرد، میزان رضایت مشتریان، چگونگی عملکرد سازمانی کارشناس در آزمایشگاه و نظر مدیر آزمایشگاه، در انتخاب کارشناسان مؤثر است.

بر اساس دستورالعمل ارزیابی عملکرد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی علاوه بر شرایط بالا شاخص‌هایی همچون مهارت در ارائه خدمات، میزان کارکرد میزان رضایت مشتریان چگونگی عملکرد سازمانی کارشناسان در آزمایشگاه و نظر مدیر آزمایشگاه در انتخاب کارشناسان مؤثر است، از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به حضور در رویدادهای آموزشی، به‌اشتراک‌گذاری دانش و تجربه به‌صورت انتشار مقاله و یا کتاب و یا برگزاری وبینار، و همچنین فعالیت‌های گروهی در قالب کارگروه‌های تخصصی اشاره کرد.

فایل مربوطه را دانلود کنید

لینک کوتاه:
https://azmouneh.com/?p=3476
کپی شد
اشتراک گذاری:
پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

نقش تاثیرگذار کارشناس منتخب آزمونه در به ثمر نشستن فعالیت پژوهشی
به گزارش واحد روابط عمومی به نقل از پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، تحقیقات و پژوهش‌های اثربخش و کارآمد مرهون آزمایشات و آنالیزهای
به گزارش واحد روابط عمومی، جناب آقای مهندس حمدالله زاده معاون محترم بازرسی فنی و مدیریت خوردگی شرکت ملی گاز ایران به اتفاق هیات